poniedziałek, 9 września 2013

Rowery

Najpopularniejszy środek transportu w Holandii. Zdaje on egzamin z kilku powodów.  Po pierwsze,  w Holandii wszystko jest zminiaturyzowane. Dlatego wszędzie jest blisko, więc ludzie jeżdżą rowerami.  Po drugie, kraj ten jest płaski  ¼ powierzchni stanowią depresje.  Ponadto komunikacja miejska nie jest rozbudowana i jest droga.  W Polsce jest wiele przystanków autobusowych i tramwajowych. W Holandii przystanki są oddalone od siebie i łatwiej dojechać gdzieś rowerem niż iść z przystanku długi odcinek aby dotrzeć do celu.

Niektóre źródła podają, że Holendrzy posiadają 13 milionów rowerów. Standardowa rodzina 2+2 posiada od pięciu do sześciu rowerów. Ja i mój T. mamy 3 rowery. Trzeci rower jest na wypadek gdyby, przybyli goście z Polski, albo jeden  rower się zepsuł. Zawsze w oczach mam strach gdy zepsuje mi się rower. W głowie mam pytanie: Jak ja teraz muszę zrewidować mój plan dnia aby wszędzie dotrzeć na czas bez roweru?! Najczęstszą usterka jeśli chodzi o ten środek lokomocji to jest flak w dętce. Holendrzy oraz inni ludzie, którzy długo mieszkają w Krainie Wiatraków sami łatają dziury tudzież wymieniają dętki. Ja osobiście nie potrafię, więc korzystam z serwisu rowerowego, który jest bardzo szybki. Naprawa roweru w ciągu czterech godzin!

Rowery wpisały się w krajobraz Holandii. Niezależnie od pogody oraz pory roku codziennie miliony Holendrów używają rowerów w codziennej komunikacji jako szybki oraz ekologiczny środek transportu. I tak już chyba będzie zawsze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz